Är det här på riktigt?

Jag hittade denna bloggen, Livet på Söder, via en annan blogg.
Jag kan inte låta bli att undra om detta är på riktigt eller om hela bloggen är ett skämt. Man blir både arg och full i skratt samtidigt. Men mest blir man fundersam över hur denna personen egentligen är funtad. Här nedan är lite utdrag ur bloggen. Men jag tycker ändå att ni ska kika in där och läsa själva.

"Men jag märker att min fru pratar mer och mer om negativa upplevelser från förra gången, som att det gjorde ont, att att hon fick ”dödsångest” (lilla dramaqueen…) mot slutet av förlossningen"

"Men jag håller också med henne om att vägen tillbaka till den gamla, vältränade, lite ”läckrare” kroppen blir låååååång om man lägger på sig för mycket under graviditeten. Jag frågade ”morskan” om min frus celluliter kommer att försvinna om hon tränar ordentligt efter förlossningen, för hon har liksom fått helspejsade gropar på helt nya ställen av låren… men det är tyvärr inte säkert attt det blir så….;-(

Vi hade ett öppet snack om det där på vägen hem och vi är HELT överens om att det nog är bäst om det blir honungspomelo istället för smågodis nästa gång ”suget” sätter in…"

"Jag nöjde mig med att förklara för Vidar att det kan vara lite ”läskigt” för barn att vara på sjukhus och så. Han ska få vara hos sin farfar och farmor i Strängnäs och ha superkul istället. De har lovat ta honom i tre veckor, så jag och min fru verkligen kan knyta an till den lilla i lugn och ro. Vi kan ta bilder på lillebrorsan och skicka till Vidarpojken – det blir ju nästan som om han är med oss ”irl”!"

"Under tiden fortsätter jag att sjunga för bebisen i magen och öva dykteknik med min fru. Vi börjar bli riktigt bra på det nu. Jag vrider typ ashårt på hennes arm och hon bara …. följer med ….. in i smärtan …. tittar på smärtan …. bekantar sig med den ….. och så klarar vi den ”värken” också."


Kommentarer
Postat av: Anonym

hejhej :) Ska vi läsa varandras blogg ellor? =) Din blogg var jätte fin, menmen, du lär snart se mig överallt iaf, snart sveriges största bloggorska :) Kram.

2010-03-01 @ 19:30:48
URL: http://alltidcarolinis.blogg.se/
Postat av: Lisa

Din kommentar till Marie var inte annat än onödig. Gillar du inte henne eller någon annan så är det enkelt att hålla sig borta - bara låt bli att klicka på sidan.

Jag förstår att du inte själv har något att roligt att skriva om och att din blogg därför handlar om Andra bloggar.Du visar inte ens en bild på dig själv för att du kanske inte vågar, och jag förstår att du förmodligen kör "Kissie-style" och ska vara dryg.



Men jag ska berätta en sak för dig. Ingen tycker att det är häftigt, faktiskt tycker jag tvärtom synd om alla stackars bittra människor.

Fan, bara le och ha kul istället!

2010-03-01 @ 20:54:28
URL: http://simplyelise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0